بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان :
دید کلی :این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
توضیحات کامل :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
خودکارآمدی تحصیلی
تعریف مفهومی و عملیاتی خودکارآمدی تحصیلی
الف- تعریف نظری:
خودکارآمدی تحصیلی به باورهای دانش آموزانی اشاره دارد که می توانند وظایف محولهی تحصیلی را در سطوح مشخص شده به طور موفقیت آمیزی به انجام برسانند(بیرن و همکاران , 1994).
ب- تعریف عملیاتی:
نمراتی که دانش آموزان درپرسش نامه خودکارآمدی تحصیلی وود و لوک به دست می آورند.
اکثر مطالعات در مورد خودکارآمدی تحصیلی بر روی حوزه های مضمونی خاص مانند ریاضیات, علوم و ... تمرکز دارند. این امر به این خاطر است که دانشجویان وقتی قضاوت های بیشتری در حوزه تحصیلی کسب می کنند, بیشتر قضاوت های خاص مفهومی انجام می دهند(بونگ , 1999). بندورا کمک های مهمی در رابطه با توسعه خودکارآمدی نمود. طبق نظر بندورا, عقاید خودکارآمدی نتیجه اجرای کارآیی فرد, یادگیری نیابتی, متقاعد سازی و شرح حالت های روان شناختی ایجاد می شوند(بندورا به نقل از گور, 2006). (شا نک, به نقل از بندورا 1997) معتقد است که در حالی که آموزش دوران مدرسه , دوره ای است که دانش اموزان ممکن است به توسعه میزان خودکارآمدی تحصیلی شان بپردازند اما در کنار این دوران , عوامل اجتماعی نیز در مدرسه وجود دارند که بر روی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارند.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان
فهرست مطالب
تعریف نظری خودکارآمدی تحصیلی
تعریف عملیاتی خودکارآمدی تحصیلی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان
منابع خودکارآمدی
تجربیات اجرایی(تسلط یابی)
تجربیات نیابتی
متقاعد سازی گفتاری 10
حالت های روانی (تحریک احساسی) 10
خودکارآمدی تحصیلی 11
ارتباط بین خودکارآمدی و موفقیت تحصیلی 16
گفتار دوم: پیشینه پژوهش 20
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 20
تحقیقات انجام شده ی داخلی 23
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی