بخشی از متن پیشینه نظری و فصل دوم بازاریابی :
دید کلی :دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
توضیحات کامل :
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.
واژه بازاریابی واقعا به چه معناست؟ بسیاری از مردم اشتباهاً واژه بازاریابی را فروش و تبلیغات پیشبردی معنی می کنند. جای تعجب نیست که امریکاییان همه روزه با آگهی های تبلیغاتی تلویزیون, روزنامه , پست مستقیم و مراجعه فروشندگان مورد هجوم قرار می گیرند. همواره کسی در صدد فروش چیزی به ما است و به نظر می رسد ما را از مرگ , مالیات و فروشندگی گریزی نیست. چنین است که وقتی دانشجویان در می یابند فروش فقط جز کوچکی از مجموعه بازاریابی است, بسیار حیرت زده می شوند. پس فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار می رود. اگر و فقط اگر بازاریاب در تشخیص نیازهای مشتری, تولید کالای مطلوب , قیمت گذاری, توزیع و تبلیغات پیشبردی توفیق حاصل نماید, آن هنگام کالا به سهولت به فروش خواهد رسید.) کاتلر, آرمسترانگ , 1384 )
همه در مورد کالای "داغ" چیزهایی شنیده ایم. هنگامی که پولاروید دوربین اسپکترا را طراحی کرد, زمانی که برای اولین بار کولکو اقدام به فروش عروسک های کابیج پچ نمود و وقتی که فورد مدل تاروس خود را معرفی کرد , همه این شرکت ها با سیلی از تقاضا روبرو شدند . این شرکت ها اقدام به تولید کالاهای به اصطلاح "درست " کرده بودند , یعنی کالاهایی که مزایای جدیدی برای مشتریان به همراه داشتند و نه کالاهایی که صرفا بگویند "من هم هستم ها "!
پیتر دراکر , یک متفکر صاحب نام در رشته مدیریت , مسئله را این چنین بیان داشته است :
"هدف بازاریابی زائد کردن فروش است .هدف , شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقا مناسب باشد و خود را به فروش برساند ."
این بدان معنی نیست که فروش و تبلیغات پیشبردی فاقد اهمیت اند ,بلکه بدین معنی است که این دو فقط بخشی از ترکیب بزرگتر بازاریابی اند. ترکیبی که خود شامل مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی است که برای تاثیر بر محیط بازار با هم تلفیق می شوند و به کار می روند.
پیشینه نظری و فصل دوم بازاریابی
فهرست مطالب
تعریف نظری بازاریابی
تعریف عملیاتی بازاریابی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی
2-2-بخش اول: (تعریف بازاریابی و بازاریابی نوین) 18
2ـ3ـ بازاریابی چیست ؟ 18
2ـ4ـ بازاریابی نوین : 21
2ـ5ـ بخش دوم: ( تبلیغات شفاهی , بازاریابی دهان به دهان ) 25
2-5-1- اهمیت تبلیغات شفاهی: 30
2-5-2- مدیریت تبلیغات شفاهی: 33
2-5-3- بازاریابی دهان به دهان قوی تر از گذشته: 37
2-5-4- بازار یابی دهان به دهان یک منبع اسرار آمیز , نا مریی و غیر واقعی است: 39
2-5-5- سطوح بازار یابی دهان به دهان: 40
2-5-6- روش های اجرایی بازاریابی دهان به دهان: 44
2-5-7- بازار یابی ویروسی: 53
2-5-8-چگونگی عملکرد سیستم بازاریابی ویروسی: 55
2-5-9- دوره ی بازار یابی ویروسی: 56
2-5-10- فواید بازار یابی ویروسی: 56
2-5-11- انواع مبارزات ویروس: 57
2-5-12- موانع برسرراه بازاریابی ویروسی: 58
2-5-13- شش عنصر اثر بخش بازاریابی ویروسی: 59
2-5-14- نقش نیروی انسانی در بازاریابی ویروسی: 60
2-5-15- مشکلات بازار یابی ویروسی: 60
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی