بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی 67 صفحه :
دید کلی :دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
توضیحات کامل :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
عصر فناوری , برای انسانهای درگیر در زندگی ماشینی , دستیابی به یک ارتباط توام با عواطف و احساسات و ارضای نیازهای عاطفی را به یک آرزوی دستی نیافتنی تبدیل کرده است و برای بازاریابی که تیزبینانه همه تحولات پیرامون را برای کسب یک موقعیت مناسب کنکاش می کنند , شاید این نکته کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد . با توجه به این نکته که امروزه مشتریان به شدت زیر بمباران تبلیغاتی شرکتهای مختلف قرار دارند و به طور معمول روزانه هزاران تبلیغ و پیام بازرگانی را دریافت می دارند , انتخاب به چه صورت خواهد بود؟
درک صحیح و درست از مفهوم بازاریابی اولین گام در جهت تحقق آرمانهای این علم است. مفهومی که می توان آن را ترکیبی از علم و هنر دانست که در عصر حاضر باتوجه به تحولات و سیر صعودی تغییرات و پیشرفتها تنها یاری دهنده و ضامن بقای سازمانهاست.باید دانست که مفهوم بسیار انعطاف پذیر بازاریابی سازمانها را یاری می دهد تا در هر عصری و در مقابله با هر تحولی راه مناسب را درپیش گیرند. در عصر حاضر نیز باید توجه داشت که بازاریابی چه افقی را برای پیشرفت و بقا پیش روی سازمانها می گشاید. امروزه که مشتریان حرف اول را در سازمانها می زنند و همه سازمانها درپی جذب و حفظ آنها در برابر رقبای خود هستند, با این مشکل مواجه می شوند که مشتریان, بسیار قدرتمند, باهوش و دست نیافتنی شده اند و این درحالی است که رقابت بین سازمانها برای جلب این چنین مشتریانی بسیار سخت و طاقت فرسا خواهدبود. حال باید دانست که بازاریابی در عصر حاضر برای رفع این مشکل به چه راه حلی خواهد اندیشید.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی 67 صفحه
فهرست مطالب
تعریف نظری بازاریابی
تعریف عملیاتی بازاریابی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی
2-2-بخش اول: (تعریف بازاریابی و بازاریابی نوین) 18
2ـ3ـ بازاریابی چیست ؟ 18
2ـ4ـ بازاریابی نوین : 21
2ـ5ـ بخش دوم: ( تبلیغات شفاهی , بازاریابی دهان به دهان ) 25
2-5-1- اهمیت تبلیغات شفاهی: 30
2-5-2- مدیریت تبلیغات شفاهی: 33
2-5-3- بازاریابی دهان به دهان قوی تر از گذشته: 37
2-5-4- بازار یابی دهان به دهان یک منبع اسرار آمیز , نا مریی و غیر واقعی است: 39
2-5-5- سطوح بازار یابی دهان به دهان: 40
2-5-6- روش های اجرایی بازاریابی دهان به دهان: 44
2-5-7- بازار یابی ویروسی: 53
2-5-8-چگونگی عملکرد سیستم بازاریابی ویروسی: 55
2-5-9- دوره ی بازار یابی ویروسی: 56
2-5-10- فواید بازار یابی ویروسی: 56
2-5-11- انواع مبارزات ویروس: 57
2-5-12- موانع برسرراه بازاریابی ویروسی: 58
2-5-13- شش عنصر اثر بخش بازاریابی ویروسی: 59
2-5-14- نقش نیروی انسانی در بازاریابی ویروسی: 60
2-5-15- مشکلات بازار یابی ویروسی: 60
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی